Ny i SS10BE

Velkommen til Sameiet Sandakerveien 10 B- E

Her kommer litt informasjon om sameiet som kan være godt å vite for deg som er nyinnflyttet.

Sameiet Sandakerveien 10 B-E består av 4 bygårder på 5 etasjer med i alt 50 enheter; 2 forretninger og 48 boenheter. Det bor ca 75 beboere i sameiet i alt. Ca 30 % av leilighetene leies ut. Det er et ungt, voksent miljø i sameiet med gjennomsnittsalder på ca 30 år.

Epost og blogg På Blogg’en vår blir det lagt ut løpende informasjon. Der finner du også oppdaterte husordensregler og vedtekter som gjelder for sameiet. Videre finner du oppdatert oversikt over styremedlemmer og telefonnummer til disse. Si gjerne i fra dersom det er noe annet du ønsker skal legges ut på bloggen. Gå inn og sjekk på sandakerveien10be.no. Vi har også en  Facebook side, liker du siden vår, får du automatisk oppdatering når det er nye innlegg på bloggen. Er det annet du lurer på, eller det er noe du vil gjøre styret oppmerksom på er du velkommen til å kontakte oss på e-post til styret@sandakereveien10be.no.

bakgården er det benker og bord som du kan benytte dere av. På ekstra varme sommerdager kan det være mange ute med grill og godt drikke. Dette er hyggelig og det kan være fristende å sitte til langt ut i de tidlige morgentimer. Det er derfor nødvendig å minne om at det ikke er tillatt med musikk og høylytt prat etter kl 23:00. Det er mange soverom vendt inn mot bakgården, og vi må ta hensyn. Men, parken ved Akerselva ligger jo like ved, så det er enkelt å flytte dit! Pass på å rydde etter deg, både i parken og i bakgården, slik at det hyggelig for dine naboer å sette seg der neste dag. NB! Ikke plasser engangsgriller på gresset, da gresset svis og dør. 

Trappevask utføres av firmaet Rene Trapper. Ønsker du at de skal vaske under dørmatten din må du fjerne den før renholderen kommer. Se oppslag i gangene hvilken dag vasken utføres.

 

Gården har fellesvaskeri og tørkerom i kjelleren som det koster 75,- pr mnd/ 25,- pr gang å benytte. Se egen side for mer informasjon.

Sykkelrom finner du i kjelleren, der hver leilighet kan oppbevare inntil to sykler. Du bruker inngangsnøkkelen til oppgangen for å låse deg inn der. Pass på å låse sykkelen ordentlig dersom du benytter stativene i bakgården. Vi har hatt perioder der det har vært tyveriraid, og særlig sykler med rimelige sykkellåser har blitt stjålet.

I kjelleren finnes også en egen smørebod hvor en kan preparere ski eller drive med annen hobbyvirksomhet. Rommet er fritt å bruke, og benytter samme reservasjonssystem som vaskeriet.

På dugnadene gjør vi en innsats for å holde fellesareal og hager hyggelige og i orden. Vi har 2 dugnader i året; en i april og en i september. Det forventes at alle beboere, eiere og/eller leietagere, deltar på minst en dugnad. Etter dugnaden på våren griller vi og koser oss på sameiets regning. Har man ikke anledning til å delta på de oppsatte dugnadene kan man kontakte styret for utføre en annen dugnadsinnsats (male, feie, rydde ol). Ønsker man hverken å delta på dugnad eller på løpende oppgaver kan man betale dugnadsgebyr på kr 750,-.

Vaktmesteransvar kommer i tillegg, og hver leilighet har ansvar 1 uke pr år. En oversikt over vaktmesterukene finnes her, det vil også bli sendt ut påminnelser på epost. Om sommeren dreier det seg om å klippe plenen, eventuelt vanne blomster/gress.  Vi har motorisert gressklipper som står i redskapsboden under kjellertrappen i B-oppgangen.

Om vinteren handler vaktmesterjobben om å strø eller måke snø, i tillegg til å plukke opp søppel og rot. Utstyr til å måke med vil bli satt frem i det låsbare tørkeområdet ute (du bruker inngangsnøkkelen din på hengelåsen der).  Kontakt styret om du lurer på noe!

Vi kildesorterer avfallet vårt. Matavfall skal i grønne poser, plast i blå poser og restavfall i vanlige plastposer. Plast, mat og restavfall kastes så i restavfallsdunkene, mens papir kastes i egne papiravfallsdunker i søppelskuret. NB: Ikke pakk papiravfallet i plastposer! I papirdunkene skal det KUN kastes papir.

Brannsikkerhet i sameiet: Vi minner om at det ikke er tillatt å hensette søppel, møbler, sykler eller annet i fellesarealet, det være seg trapperom, avsatser, lofts- og kjellerareal. Dette er svært viktig i forhold til gjeldende brannforskrifter. Pass også på at du har brannslukkingsapparat og minst en røykvarsler i leiligheten. Det er eiers plikt å sørge for at slikt utstyr er på plass og i forsvarlig stand.

Nye navnskilt på postkasser  kommer opp så snart styret har fått melding om de nye beboernes navn fra enten megler/forretningsfører (ved salg) eller utleier/utleiefirma (ved utleie). Er det ikke riktig navn på postkasser kan du ta kontakt med styret på e-post sandakervn10b@styrerommet.net

Bestille ekstranøkkel inngangsdøren: Dersom du trenger en ekstra nøkkel til inngangsdøren må du ta kontakt med styret på sandakervn10b@styrerommet.net for å bestille en. Oppgi da samtidig et mobilnr vi kan nå deg på. Vi sender da bestillingen til Sikkerhet og Design på Sinsen, og de vil kontakte deg når nøkkelen er klar. Du betaler direkte til de. En nøkkel koster for tiden 250kr.

HÅPER DU VIL TRIVES I SAMEIET SANDAKERVEIEN 10B-E!

En kommentar om “Ny i SS10BE

  1. Hei!
    Jeg har kjøpt leilighet på Sandakerveien 10E og har et par spørsmål som jeg Håper dere kan hjelpe meg med å besvare.

    Der står under vedlikehold noe om rør rehabilitering på baderomssiden. Er det påtenkt og rehabilitere baderommene? Hvis ja, når da?

    Vet dere om det er originale paneler som er i leiligheterne/bygningen?

    På forhånd takk 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *